Sunday, September 9, 2012

Cerita Neslo

Selalunya pagi-pagi aku pi pejabat mesti sarapan dekat pantry. Bila sarapan mesti beli nasik lemak takpun nasik goreng dekat gerai. Gerai tu bila turun stesen monorel saja dah jumpa depan mata. Murah, sedap. Kira OK la.

Bila sarapan kat pantry aku tak beli ayaq kat mana-mana kedai. Aku buat sendiri. Selalunya ayaq milo. Kadang-kadang ayaq masak saja. Tapi selalunya milo. Oleh sebab boring kadang-kadang aku suka bereksperimen. Aku try buat neslo.

Susah jugak nak menjadi. Selalunya rasa kopi lagi kuat dari milo, kadang-kadang rasa macam boh milo tak boh milo sama saja. Akhirnya aku hampir putus asa. Mungkin aku takdak bakat dalam mencampurkan dua bahan kimia yang berlain.

p/s : Betapa susahnya nak cari aduan yang sesuai untuk neslo, begitulah jugak nak satukan manusia berbilang bangsa dalam satu negara. Macam nak buat neslo. Silap buat, rasa pahit. Mau buat betoi, sedap tak sangga.

No comments: